Arqueódromo, colaboración alumnos Ucjc y alumnos Sek El Castillo

During a project led by the school of education and health from the UCJC, university students preparing to become primary teachers, and students from year 4, collaborated in an archeological excavation. The primary school students were inquiring into the traces humans leave in history, useful discoveries from the past, their causes and consequences, and the evolution of humans from prehistory to Roman times. University students were learning through inquiry, about didactic units of study in relation to history and art, and proposed learning experiences and activities for the primary school students to play the role of investigators , they also created useful resources to use for teaching and learning in school. 
The university students prepared these experiences in their classes, under the leadership and guidance of their teachers, Ana Valtierra (from the Teaching and Learning in Social Studies class) and Begoña Sopena (from the Teaching and Learning in Experimental Sciences class). Both the learning done by primary school students and university students was done in an innovative, inquiry based way.  

Los alumnos universitarios del grado de maestro de educación primaria prepararon las experiencias en la universidad, bajo el liderazgo de su tutor y responsables de dos asignaturas, Ana Valtierra (Didáctica de las Ciencias Sociales) y Begoña Sopena (Didáctica de las Ciencias Experimentales). Se orienta de esta manera desde una perspectiva de formación innovadora y trasversal.

En un proyecto liderado por la Facultad de Educación y Salud de la UCJC, alumnos del grado de maestro de educación primaria y los alumnos de 4ºEP del colegio, colaboraron haciendo un arqueódromo. Los alumnos de primaria estaban Indagando sobre las huellas que deja el ser humano en la historia, los descubrimientos útiles del pasado, sus causas y consecuencias y la evolución de los seres humanos desde la Prehistoria hasta la época romana. Por su parte, los alumnos de la universidad estaban aprendiendo, a través de la indagación, sobre unidades didácticas relativas a historia y arte, proponiendo experiencias y actividades para que los alumnos de primaria se pongan en la piel de un investigador y a desarrollar un material útil que quede para el desarrollo del colegio

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *